198117
Książka
W koszyku
Dziecko w najmłodszym okresie swojego życia jest rysownikiem, malarzem, artystą. Rysuje na kartkach, większych i mniejszych, bywa, że również na ścianach mieszkania – co nie zawsze wiąże się z aprobatą rodziców i wychowawców. Tworzy swoje prace przy użyciu różnych technik plastycznych, eksperymentuje. Potrzebuje „języka rysunkowego” dla wyrażenia swojej ekspresji, swoich odczuć w związku z poznawanym przez siebie otoczeniem. W ten sposób komunikuje się ze światem. Gdy brakuje mu słów, których przecież dopiero się uczy, rysuje to, co ma do powiedzenia nam – dorosłym. Tylko czy wówczas jest przez nas „słuchane”? Czy prace plastyczne dziecka są dla nas zrozumiałe? Czy ma ono szansę na mówienie „własnym głosem”? A może głos dziecka jest interpretowany, zmieniany i przepełniony znaczeniami, które zbyt mocno pośredniczą w odczytywaniu prostych przecież komunikatów dziecięcych?
Status dostępności:
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109647 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Stanowi zmienioną i nieco skróconą wersję dysertacji doktorskiej obronionej na Uniwersytecie Gdańskim w 2009 r.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 236-245.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej