198492
Książka
W koszyku
Prezentowana książka wskazuje na możliwości diagnozowania przez nauczycieli indywidualnych cech uczniów oraz ich obrazu świata, a także wykorzystania informacji o tych obszarach w projektowaniu procesu dydaktycznego. W rozdziale pierwszym zamieszczono teksty, w których nauczyciele dokonali analiz rozumienia przez uczniów kilkudziesięciu pojęć, które uznali za istotne dla nauczania wiedzy o społeczeństwie lub wiedzy o kulturze. W ten sposób powstał "Katalog wyobrażeń uczniów o świecie społeczno - kulturowym". W rozdziale drugim zamieszczono opisy przebiegu lekcji w zykorzystaniem zasad diagnozy rozumiejącej, tzn. takiej, która zamiast etykietować ucznia stara się odkryć ważne dla niego motywy działania, realizowane w sytuacjach szkolnych. Uwzględnianie tych motywów pozwala nauczycielowi lepiej dostosować przebieg lekcji do indywidualnych cech ucznia, zapewnić na lekcji atmosferę pracy, zainteresowania i zaangażowania ze strony maksymalnie dużej liczby uczniów.
Status dostępności:
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116616 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca finansowania
Projekt współfinansowany z budżetu państwa oraz przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Realizowany przez Uniwersytet Wrocławski w ramach umowy MEN nr WZP-322-IW-17A/2007 z 27 kwietnia 2007 r.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej