200202
Książka
W koszyku
Książka stanowi próbę ustosunkowania się do - występujących współcześnie niemal w sposób "inwazyjny" - społecznych przemian w zakresie funkcji i roli uniwersytetu. Pragnąłem dokonać diagnozy wybranych kontekstów działania uniwersytetu zarówno tych, które odnoszą się do jego wewnętrznego funkcjonowania, jak i tych, które dotyczą jego relacji z "całym społeczeństwem". Po serii książek, w których podjąłem problem roli kultury popularnej w kształtowaniu tożsamości młodego pokolenia, odczułem (bardzo osobistą w swojej istocie) potrzebę zrozumienia społecznych warunków, jakie wpływają na kształt mojej własnej tożsamości - jako naukowca i nauczyciela akademickiego. Z uwagi na moje zainteresowania większość wątków odwołuje się do rzeczywistości amerykańskiej i brytyjskiej, jednak można je - jak jestem o tym przekonany - odnieść również do sytuacji polskiej. Książka ta może więc stanowić swoisty przyczynek do trwającej w naszym społeczeństwie dyskusji nad edukacją wyższą i nad perspektywami jej rozwoju; dyskusji, w której ścierają się różnorodne ideologie, koncepcje i teorie. W tym kontekście porównanie tendencji rozwoju edukacji wyższej na Zachodzie ze zmianami zachodzącymi w Polsce pozwoli nam - być może - na uwolnienie się od "lokalnych emocji" i większą "obiektywizację debaty".
Status dostępności:
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103614 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47013 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62719 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. prac aut. s.[156] i bibliogr. s.147-155.
Uwaga dotycząca języka
Spis treści także ang.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej