200108
Book
In basket
(Projekty Komparatystyki)
Książka stanowi wieloaspektowe studium intermedialnych i transmedialnych relacji między dynamicznie rozwijającymi się grami cyfrowymi oraz filmem. Autorka, przywołując bogaty materiał egzemplifikacyjny, dowodzi, że w konsekwencji oddziaływania na siebie obu mediów dochodzi do ich ewolucji oraz nieustannych przetworzeń w obszarze poetyk, struktur i systemów medialnych. Analiza różnorodnych gier cyfrowych pozwala wykazać, w jaki sposób użycie środków kinematograficznego wyrazu oddziałuje na gameplay, a w szerszym kontekście – na zanurzenie użytkownika w wirtualną rzeczywistość. Twórcy gier wideo eksploatują i reinterpretują kinematograficzne struktury audiowizualne, narracyjne, gatunkowe oraz dramaturgiczne, wykorzystują i transformują elementy filmowego języka po to, aby symulować doświadczenie filmu w grze. W ten sposób tworzy się ponadmedialne, kulturowe porozumienie z odbiorcą/użytkownikiem – gry okazują się kolejnym źródłem doświadczenia tego, co „filmowe”, a to, co „filmowe” staje się przecież coraz częściej synonimem tego, co rzeczywiste.
Availability:
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 49347 (1 egz.)
Notes:
Dissertation note
Rozprawa doktorska. Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, 2019.
Bibliography, etc. note
Bibliografia, filmografia, netografia na stronach 271-296. Indeks.
Additional physical form available note
Książka dostępna także jako e-book.
Funding information note
Współfinansowanie: Uniwersytet im. Adama Mickiewicza (Poznań)
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again