200091
Książka
W koszyku
(Projekty Komparatystyki)
Książka stanowi wieloaspektowe studium intermedialnych i transmedialnych relacji między dynamicznie rozwijającymi się grami cyfrowymi oraz filmem. Autorka, przywołując bogaty materiał egzemplifikacyjny, dowodzi, że w konsekwencji oddziaływania na siebie obu mediów dochodzi do ich ewolucji oraz nieustannych przetworzeń w obszarze poetyk, struktur i systemów medialnych. Analiza różnorodnych gier cyfrowych pozwala wykazać, w jaki sposób użycie środków kinematograficznego wyrazu oddziałuje na gameplay, a w szerszym kontekście – na zanurzenie użytkownika w wirtualną rzeczywistość. Twórcy gier wideo eksploatują i reinterpretują kinematograficzne struktury audiowizualne, narracyjne, gatunkowe oraz dramaturgiczne, wykorzystują i transformują elementy filmowego języka po to, aby symulować doświadczenie filmu w grze. W ten sposób tworzy się ponadmedialne, kulturowe porozumienie z odbiorcą/użytkownikiem – gry okazują się kolejnym źródłem doświadczenia tego, co „filmowe”, a to, co „filmowe” staje się przecież coraz częściej synonimem tego, co rzeczywiste.
Status dostępności:
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49347 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca dysertacji
Rozprawa doktorska. Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, 2019.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, filmografia, netografia na stronach 271-296. Indeks.
Uwaga dotycząca innej dostępnej postaci fizycznej
Książka dostępna także jako e-book.
Uwaga dotycząca finansowania
Współfinansowanie: Uniwersytet im. Adama Mickiewicza (Poznań)
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej